ARRIBO A PORTUGAL
Dimarts, 16 de maig de 2023
Distància: 103 km
Temps: 5h 07'
Velocitat mitjana: 20,1 km/h
Desnivell: 410 m D+ / 460 m D-
Al matí la rutina de sempre. Encara no són les set del matí i esmorzo a l'entrada de la tenda. Després recullo les coses, carrego les alforges i al final plego la tenda de campanya. El dia està una mica núvol i espero que no faci gaire calor, que ja toca després d'uns quants dies patint-la.
En poc més d'una hora ja estic en ruta. Avui sortiré d'Espanya per Ayamonte i dormiré a Vila Real do Santo Antonio. No espero gaire cosa de l'etapa d'avui, ja que no crec que passi per llocs d'interès excepte la ciutat de Huelva de la qual tampoc espero gaire cosa. El que he vist preparant la ruta d'avui és que hauré de donar una volta després d'arribar a Huelva pujant fins a Gibraleón i després baixant en diagonal separat de la costa fins arribar a Ayamonte. El motiu és que passat Huelva es troben els aigüamolls de l'Odiel i no acabo de veure gaire clar com evitar pujar fins a Gibraleón i el navegador tampoc m'ajuda gaire perquè em fa anar fins allà. Així que per evitar problemes faré més quilòmetres.
![]() |
Detall de la zona dels aigüamolls de l'Odiel que expliquen la complexitat de creuar-lo sense una ruta clara |
Passat Mazagón, que es troba uns 10-11 quilòmetres després del càmping, m'apropo a Huelva passant al costat de la Ria de Huelva i creuant zones industrials força lletges, però un cop passo el riu Tinto pel pont on es troba amb l'Odiel, el navegador em porta per un carril bici que sembla nou i molt maco amb passarel·les de fusta que resegueix el riu Odiel.
![]() |
Passarel·la en el carril bici al costat del riu Odiel |
Un cop s'acaba el carril bici, quan estic sobre el quilòmetre 35, la ruta es torna una mica més lletja i va paralel·la a la carretera H-30. Poc després faig una aturadeta a una benzinera Repsol on prenc un café i un pastisset que m'entra pels ulls.
Continuo ruta fins Gibraleón i quan arribo, el navegador em fa creuar pel mig del poble. La veritat és que el pas pel poble em resulta complicat amb unes quantes pèrdues i carrers en contra direcció. Després d'unes quantes rectificaciones i d'anades i vingudes, aconsegueixo sortir del poble. Ja porto 50 quilòmetres, és a dir, gairebé la meitat del recorregut d'avui.
Després de quatre hores sobre la bicicleta, arribo a Cartaya. Crec que necessito menjar alguna cosa i, sobretot, beure una cervesa fresqueta a l'ombra en alguna terrassa. M'aturo a un bar-restarurant (Casa Decu) i em demano una tapa d'ensaladilla rusa i una cervesa 0.0. que em serveix per recuperar-me una mica i protegir-me de la calor. Finalment, torno a la carretera i ja no penso aturar-me fins a Ayamonte. Crec que amb el que he menjat puc acabar l'etapa i si tinc una mica de gana, sempre puc tirar de la banana i els fruits secs que porto a sobre. Només em resten uns 30 quilòmetres.
Els següents quilòmetres passen sense pena ni glòria. Només el pas per Lepe, 7 quilòmetres després de l'aturada, em desperta de l'estat d'encefalograma pla que porto des de fa una estona. A partir d'aquell moment, el meu cap entra en fase "recordar acudits de Lepe". I la veritat és que no em resulta fàcil recuperar alguns d'ells.
Un cop tinc localitzat el punt exacte, veig que a prop hi ha un basar xino on entro per comprar una coca-cola fresca i un altaveu bluetooth petit perquè el que portava ja fa alguns dies que no funciona gairebé.
Un cop al moll em trobo un altre cicloturista que va especialment carregat. La meva bici al costat de la seva sembla poca cosa. El saludo i comencem a parlar. Es diu Giacomo i ve d'una població a prop de Venecia. Al llarg del tram espanyol de costa ha fet una ruta molt semblant a la meva però el més fort de tot és que el seu objectiu és arribar al Cap Nord (Noruega), just passat el Cercle Polar Àrtic. Una passada.
![]() |
Al moll d'Ayamonte als costat del Giacomo |
![]() |
Al ferry amb altres bicicletes de cicloturistes d'un dia |
El càmping està a poc més de dos quilòmetres del moll de Vila Real. El primer que em sorpren (desagradablement) és que tots els carrers són de llambordes i la conducció de la bici es fa molt incòmoda.
La segona sorpresa (aquesta agradable) és quan comprovo que el preu del càmping és una tercera part que la mitjana de preus a Espanya. En concret, passar la nit em costa 5,54€, tot i que per ser sincers, les instal·lacions no arriben a l'aprovat però disposem d'un punt de càrrega de llum gratuït al costat de les tendes, i això ho valorem molt bé.
![]() |
Amb el Giacomo Massignani |
Video resum de l'etapa fet amb l'app Relive.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada