dimarts, 1 d’agost del 2023

ETAPA 7: CARTAGENA - ÁGUILAS

"PEASO" HOSTEL A ÁGUILAS

Dilluns, 8 de maig de 2023

Distància: 81 km
Temps: 4h38' 
Velocitat mitjana: 17,4 km/h
Desnivell: 1.090 m D+ / 1.060 m D-


Avuí la primera feina que tinc és arribar a la porta de la botiga-taller de bicis "Ciclos Curra" de Cartagena per tal de que m'arreglin el més aviat possible el radi de la bicicleta. Mentre arriba l'hora, esmorzo tranquil·lament i després agafo la bici i surto tranquil·lament cap a la botiga. Vull arribar amb temps per si de cas. I uns minuts abans de les 10 sóc a la porta just en el moment en el que estan aixecant les persianes. Entro i li explico el que m'ha passat. Tinc l'esperança de que el tema es pugui solucionar ràpidament, però de seguida el senyor em diu que està fins al capdemunt de feina i que fins demà, com a mínim, no estarà reparada. Gerra d'aigua freda. Com no tinc un altre remei, li dic que d'acord i torno al hostel per tal de fer la reserva de llit per una nit més. Quin remei!

Un cop pagada l'habitació, em dedico a rentar la roba de ciclisme perquè ahir amb la història de sortir a fer unes cervesses per la ciutat i unes tapes amb el Gabi no em va donar temps i, com fins demà no tindré la bici, crec que serà una bona opció per tenir la roba ben eixuta per demà. Després, amb la feina feta, busco per Google Maps quins supermercats hi ha a prop del hostel i veig que tinc un Mercadona a menys de 10'. Necessitaré comprar per dinar i sopar al hostel. 

Sobre les 12:00, mentre anava en direcció al Mercadona, rebo una trucada de "Ciclos Curra": la bici ja està arreglada! Ostres, si acabo de fer la reserva per aquesta nit! Faig mitja volta i ràpidament torno al hostel a veure si em poden anul·lar la reserva. Per sort, no tinc cap problema i em retornen el calés. A continuació, marxo a corrre-cuita cap a la botiga i, mentre hi vaig, truco a l'alberg de Calarreona d'Águilas. No he tingut sort. Està ple! Truco a la segona opció, el alberg-hostel Isla del Fraile d'Águilas. I aquí sí tinc sort. Cap problema. Reserva feta per 14€. No està gens malament.

De seguida, envio un missatge al Gabi per dir-li que finalment he reservat en aquest lloc per si ell també ho vol fer. I poc després ja sóc a la botiga. Liquido el tema amb 15€ de cost pel canvi de radi i el mecànic m'informa que els rodaments de la roda trasera no estan gaire fins però no m´ha dit de canviar-los perquè no en té cap en stock. Em diu que vagi em compte i quan pugui els posi nous. També em diu que les rodes d'aquesta bici amb només 26 radis no està preparada per portar tant de pes i ja m'avança que aniré trencant radis durant la ruta. Magnífiques notices! 😖

Torno al hostel ràpidament i començo a preparar les alforges per sortir el més aviat possible però quan hi sóc me n'adono que tinc tota la roba de ciclisme ben xopa. L'agafo i pujo a la terrassa del hostel i la poso a veure si es pot eixugar ràpidament. Trigo una bona estona i el pitjor de tot és que no hi ha cap lloc per deixar-la penjada mentre continuo preparant les alforges, així que m'haig de quedar a la terrassa per controlar que no em volin les peces perquè bufa una brisa força important.

Finalment, quan són les 13:30, surto del hostel direcció a Águilas. Tinc entre 75 i 80 kms per endavant Etapa curta i en teoria puc arribar en unes 5-6 hores , comptant el temps per dinar, però no m'haig d'encantar perquè he vist que el perfil és força exigent amb dos ports importants que semblen tenir força desnivell. 

És migdia, fa calor i bufa aire sec del sud-est (de cara, vaja). I a sobre els primers 16 kms piquen cap a munt fins coronar el primer port del dia que està inclós al Parc Natural Sierra de la Muela, Cabo Tiñoso y Roldán. Crec que patiré i és així. La pujada se'm fa llarga i tediosa amb trams d'un 10% de desnivell a la part final de la pujada, tot i que les vistes són força maques tot i l'aridesa del terreny. 

Corono el coll quan porto 1h20' de ruta i em marco el primer objectiu que és arribar al Puerto de Mazarrón per dinar. La baixada és trepidant i una mica perillosa per la qual cosa haig d'anar amb molt de compte amb algun revolt de 180º molt tancat on just abans hi ha un mirador (Mirador Cuestas del Cedacero) on m'aturo per fer unes fotos amb el primer objectiu del dia al fons. 

Vistes des del Coll de la Muela

Puerto de Mazarrón
La llarga baixada s'acaba a Playa Negra, una mica abans del Puerto de Mazarrón. Un cop passat aquest poble hi ha una àrea comercial amb força supermercats i llocs per dinar. Opto per anar al Mercadona. Deixo la bici lligada al pàrquing i pujo per les escales mecàniques fins al supermercat. Agafo una ampolla de salmorejo, una empanada de tonyina, fruita i una cervessa. Amb tot plegat i la bicicleta, m'instal·lo en un espai a l'altra banda del carrer amb gespa artificial. El dia s'ha tapat i no el lloc està bé. En poc de mig hora dino i ja estic preparat per continuar la ruta. Continuo per la RM-332 en direcció a Mazarrón (poble). Vaig avançant a bon ritme perquè el terreny no té gaire pendents. Després d'una bona estona pedalant em quedo sense aigua. Això m'obliga a parar a un bar de carretera on em prenc una Coca-cola i compro una ampolla d'aigua amb la que omplo el meu bidó. 

El senyor del bar m'explica com arribar a Águilas per un camí més curt i més maco, però que cal pujar un port d'uns 5 ó 6 quilòmetres que em diu que val la pena pujar per les vistes que hi ha des dalt. Quan marxo, segueixo les indicacions que m'ha donat i quan arribo al punt que havia indicat, km 52,5 d'etapa, deixo la RM-322 i agafo una carretera local, la RM-D20. La pujada comença després d'una estona de puja-baixa. Em poso em mode "pujada" i xino-xano vaig pujant, però no em resulta fàcil. A cada revolt em trobo una estona d'aire de cara i una altra estona sense, i així fins dalt del port. Trigo uns 45' d'esforç important però les vistes des de dalt del Coll del Cabo Cope (Parc Natural del Cabo Cope y Puntas de Calnegre) són més que impressionants. Bufa molt l'aire allà dalt, però el paisatge que tinc al davant paga la pena d'estar-s'hi una bona estona. A més el dia s'ha obert i això el fa encara més maco.


Des de dalt del coll puc veure Calabardina i també puc intuir on es troba la ciutat d'Águilas, uns quilòmetres més enllà. Després d'uns quants minuts de gaudi contemplant les magnífiques vistes, començo a baixar cap a la costa. Aquesta vessant té encara més desnivell i m'ho passo pipa durant la baixada amb el mar davant meu .
  

Un cop he completat el descens del port, l'aproximació a Águiles transcorre per una carretera amb algunes pujades i baixades i carril bici final. No me n'adono que no he introduit l'adreça de l'alberg-hostel al navegador i aquest em porta fins al poble d'Águilas. Quan me n'adono ja és tard i em toca desfer els darrers quilòmetres perquè l'allotjament es troba abans d'arribar al poble. Finalment, després d'algunes pèrdues trobo el hostel Isla del Fraile. Quan hi arribo a la urbanització, que té el mateix nom, em sorprén la sofistificació del lloc i la sorpresa és encara més gran quan la persona que em rep és el Gabi que ja fa estona que hi és. Parlo per telèfon amb el contacte de l'alberg i em diu que ha marxat a les 19h i que vagi quan pugui (abans de les 21h) a les pistes de Pàdel que hi ha al costat per pagar els 14€ de l'allotjament al noi del bar. Cosa que faré més tard quan estigui dutxat i completament instal·lat. Però el millor de tot és el que em trobo dins de l'alberg-hostel de la mà del Gabi. Ho podeu veure al vídeo que hi ha a continuació. Una gratíssima sorpresa!!



Video resum de l'etapa de l'app Relive: