dimarts, 9 de juliol del 2024

VOLTA A SARDENYA. ETAPA 1: SABADELL - BARCELONA - PORTO TORRES (FERRI)

DE NOU EN RUTA!

Dijous, 6 de juny de 2024

Distància: 37,5 km 
Temps: 2h 07'
Velocitat mitjana:  17,9 km/h
Desnivell:  70 m D+ / 310 m D-


Després d'una mica més d'un any sense fer cap ruta de cicloturisme, primer perquè l'hivern és millor passar-lo a casa i, segon, per compromisos diversos, el mes de juny començava amb un nou repte amb el hàndicap de la probable calor que patiria per començar tan tard. Fins uns 15 dies abans de començar, pensava que la ruta seria per la Itàlia continental des de Civitavecchia fins a casa passant per la Toscana i després per França evitant la Costa Blava. Després d'això, veient que no tenia tants dies, l'opció era sortir i tornar a Civitavecchia i fer una volta per la Toscana. Finalment, arran d'un anunci de Grimaldi Linies, vaig valorar l'opció de fer la Volta a Sardenya, que em va quadrar immediatament per la distància a fer i el número d'etapes totals que em sortien. La premisa era passar la revetlla de Sant Joan a casa. I així, vaig posar-me mans a l'obra per fer un esboç de ruta. Volia que fos flexible i gaudir més de la ruta i l'aventura, incorporant també alguns dies d'acampada lliure o vivac. Finalment, l'nici de la ruta va ser el dia 6 de juliol perquè era el primer dia d'aquella setmana que hi havia servei de ferri de Barcelona a Porto Torres (Sardenya).


Tot i que el destí final vaig trigar a concretar-lo, ja feia mesos i setmanes que estava treballant en el tema, especialment posant a punt la bicicleta per part meva i, només per aspectes concrets, portant la bici al taller. I també amb la compra de material nou que incorporaria a la llista del viatge de l'any passat. En concret, les principals incorporacions van ser una cadira de càmping ultralleugera (Decathlon) regal de reis dels meus fills, una tauleta de càmping superlleugera (Amazon), un panell solar de 28W (Amazon), una paella d'alumini (AliExpres) i una bossa de 4L d'aigua amb aixeta (AliExprés).  Tot i que els nous elements eren molt lleugers, incrementava el pes total de la càrrega als 30 kg perquè vaig dur-me més menjar de casa.


Un element negatiu de la preparació va ser que, per culpa de què no vaig poder disposar de la bicicleta fins dos dies abans de sortir, no vaig poder fer entrenaments previs amb la bici carregada, la qual cosa vaig notar molt les primeres etapes, on trobava que em costava molt arrossegar el pes de les alforges.


Donat que el ferri sortia a les 22:00, i a les 20:00 es començava a fer l'embarcament, vaig decidir sortir de casa poc abans de les 18:00 amb l’objectiu d’arribar al voltant de les 20:00 a la terminal de Grimaldi al port de Barcelona. El trajecte fins Barcelona va ser molt plàcid ja que era tot baixada i amb una temperatura força agradable. Primer per la Gran Via de Sabadell, després pel lateral de l'aeroport fins a Badia, i d'allà travessant Cerdanyola fins arribar a Montcada on vaig agafar la ruta paral·lela al riu Besos fins a Sant Adrià del Besós i d'allà entrar a Barcelona pel Parc del Fòrum, el passeig de la Mar Bella, Port Vell i, finalment, al Port de Barcelona.


A la cua de l'embarcament conec a l’Ann-Sophie, una jove pediatra i cicloturista de Colònia que també viatja sola i ve de fer unes rutes per Espanya. Des d’aquell moment vam estar tot el viatge en el ferri junts i ens vam haver de buscar la vida per dormir a terra en un racó dels passadissos després de veure que a coberta feia massa aire i molta humitat. Al final van trobar un racó discret amb endoll per carregar els mòbil, vam inflar les màrfegues i ens van ficar en els nostres sacs amb antifaç als ulls perquè els llums del vaixell molestaven molt. La nit no va ser molt còmoda perquè hi havia grups de joves en viatge de fi de curs que no paraven de córrer pels passadissos i fer xivarri. 


A les 6 de matí em vaig despertar i vaig veure que l'Ann-Sophie no hi era al seu lloc, però si les seves coses. Es veu que havia pujar a coberta perquè volia veure sortir el sol per l'horitzó. 


L'Ann-Sophie va ser una companyia molt agradable durant tota la travessa que ella em va agraïr expressament perquè tenia una certa por o recança de posar-se
a dormir als passadissos i va trobar en mi una mena de protecció paterna. 


Al voltant de les 13:00 vam arribar a Porto Torres amb una hora de retard. Comiat de l’Ann-Sophie i ens instem a retrobar-nos el dia 9 a San Teodoro perquè ella hi anirà amb tren des de Sàsser per compartir allà uns dies amb el seu germà, cunyada i nebot.