dissabte, 22 de juliol del 2023

ETAPA 1: SABADELL - HOSPITALET DE L'INFANT

COMENÇA L'AVENTURA

Dimarts, 2 de maig de 2023

Distància: 151 km
Temps: 7h31' 
Velocitat mitjana: 20,1 km/h
Desnivell: 1.150 m D+ / 1410 m D-


Primer dia del repte. He dormit bé, sense cap nerviosisme previ, però sí que amb una barreja d'emoció i incertesa. El despertador sona a dos quarts de set. Vull sortir d'hora perquè l'etapa és llarga i no sé quin ritme podré portar. Em faig uns entrepans per dinar i així podré avançar més ràpidament.

A dos quarts de vuit ja estic canviat i amb la bicicleta carregada al carrer. La Tensi em farà un vídeo de la sortida tot i que la tecnologia no està feta per ella (com així es va demostrar després). Estem sols al carrer. Cap veí, cap persona, tret la Tensi, és testimoni de la meva marxa. Un petó i un desig de bona sort. Comença el repte.


El primer terç de l'etapa és força conegut per a mi. Surto de Sabadell per Can Llong buscant la N-150  direcció Terrassa i després des d'allà agafaré la carretera de Martorell. El començament se'm fa estrany, no tinc la sensació que marxo fora de casa durant una bona temporada. Més aviat sembla un entrenament dels molts que he fet darrerament amb la bicicleta carregada. De fet, un dia amb l'excusa d'anar a buscar dos cartutxos de Campingaz que havia comprat a Wallapop a Vilafranca del Penedès, ho vaig fer amb bicicleta i carregat amb les alforges. Així que els primers 50 km són totalment coneguts i això dona una certa confiança.

Fins a Terrassa cap problema, però un cop entro a la carretera de Martorell el tràfic és intens i tinc la impressió de què no acabo de dominar la bicicleta del tot. El manillar em tremola bastant per efecte del pes que porto a la part del davant. Però un cop que corono la part més alta del tram, ja tot és pràcticament baixada fins a Martorell. Ara ja començo a gaudir. El pes extra de la bicicleta fa que la velocitat, baixant, sigui molt més alta. De tota manera, vaig amb compte no sigui el cas que pateixi algun ensurt a la primera etapa.

Arribo a Martorell i com conec el camí que h
aig de fer, de seguida la travesso i començo el tram cap a Gelida. El dia és molt agradable i encara la calor no es deixa sentir. De mica en mica, mentre travesso les vinyes que abunden per aquella zona, començo a prendre consciència del que estic començant a fer. Em sento molt  bé. És una sensació de llibertat difícil d'explicar i que sentiré sovint durant tota la ruta i, especialment, les primeres etapes.

Quan porto dues hores d'etapa arribo a Gelida (Km 34). Terreny conegut encara i enfilo cap a Sant Sadurní d'Anoia on arribo abans de les 3 hores i amb 46 km fets. El ritme que porto fins aquell moment és una mica lent perquè en aquesta primera part, excepte la baixada cap a Martorell, el terreny té molta pujada. Però un cop que arribo a Vilafranca del Penedès (km 58) el terreny fins al final és molt favorable. Quan ja porto uns 70 km i 4 hores de bici, decideixo parar a fer un mos al bar que hi ha al costat de la carretera direcció al Vendrell. Faig un entrepà de truita de patates i una cervesa 0.0 que m'entren d'allò més bé. Després d'un cafè, reprenc la ruta a la recerca del mar. En primer contacte visual amb la costa el tinc després de deixar el Vendrell enrere. El primer poble de costa és el Francàs. El ritme que porto ja és força bo (ajudat per la llarga baixada que he fet des de Sant Sadurní). I a partir d'aquí els pobles de platja se succeeixin un rere l'altra: El Francàs, Coma-ruga, Creixell, Torredembarra...

I quan ja porto una mica més de 6 hores i 112 km d'etapa, entro a Tarragona. La calor és important, però la satisfacció d'haver arribat ja tan lluny era més gran que el cansament/calor que puc sentir.

Un cop deixo enrere Tarragona i Salou, arribo a Cambrils (km 132), i la gana fa acte de presència. Com porto un parell d'entrepans, paro a una benzinera per comprar una cervesa i buscar un petit lloc amb gespa i ombra que hi ha a uns 50 metres. Allà, assegut a l'herba i descalçat, dino sabent que l'objectiu previst a l'inici el tinc tocar. De fet, allà davant tinc uns senyals de trànsit que indiquen que l'Hospitalet de l'Infant es troba a uns 15 km i el càmping on haig de passar la primera nit uns quants quilòmetres més enllà.


Al cap d'una mica més de 40' torno a la carretera. La veritat és que la calor apreta de valent, però el saber que estic a prop del final d'etapa m'encoratja. De mica en mica els quilòmetres van caient i finalment arribo al desviament que em porta a la platja i allà al costat es troba el Càmping Cala d'Oques. Etapa acabada i molt millor del que em pensava. Fins i tot, em sorprenc de què la velocitat mitjana hagi estat superior als 20 km/h.

El càmping és petitot i m'adono que fa molts i molts anys que no trepitjo un i menys per passar la nit. Faig el "check in" i de seguida estic instal·lat a la zona on m'han recomanat. 


Vídeo resum de l'etapa amb Relive (per problemes amb el Garmin només es va gravar el trajecte fins a Cambrils).