dijous, 9 de febrer del 2012

PUBALGIA

Sembla que tinc un altre cop una pubalgia. Ningú m'ho acaba de confirmar però la simptomatologia és força clara i la recuperació lenta o nul.la és un altre indici que em fa pensar amb aquesta patologia.

L'any 2009, just quan disputava Cavalls del Vent, va aparèixer per primer cop. Va ser com un fort dolor que va arribar de cop a l'engonal de la cama dreta. En aquell moment no sabia el que tenia. I vaig pecar de no posar les mesures adequades per recuperar-me. Van passar les setmanes inútilment perquè després d'uns dies de descans tornava a engegar i tornava a recaure. Així fins que algú va apuntar la possibilitat de que això era una pubalgia. Visites al traumatòleg, fisio del Club, sessions de rehabilitació, descans, treball al gimnàs i, tot i així, la recuperació era molt lenta. Al final, després de cinc llargs mesos, la cosa va anar remetent fins a no tornar a recordar-me fins ara.

Aquesta vegada, ha estat semblant. El primer record que tinc de que em començava a fer mal, és d'inicis del mes de desembre quan vaig fer les "6 hores de Calella". Quan portava unes 4-5 hores de cursa vaig començar a sentir molèsties i després dolor als engonals de les dues cames (més a la dreta) que no van desaparèixer fins que no vaig a acabar. En aquell moment ho vaig atribuir a sobrecàrregues fruit de les hores que portava corrent però ara, amb més perspectiva, crec que va ser l'inici del que tinc ara.


El segon episodi em va succeir el 7 de gener en una sortida de muntanya per la Serra de l'Obac. Quan estava a punt d'acabar, gairebé quan portava dues hores, em va venir de cop un fort dolor, molt invalidant, a l'engonal dret que em va obligar a acabar caminant força coix.

Després d'uns dies de descans i d'entrenament alternatiu (gimnàs i piscines), vaig tornar a reemprendre els entrenaments, sense molèsties aparents. Però aquestes van tornar a aparèixer dues setmanes després a l'entrenament de 33 kms que vàrem fer l'equip que hem format per la Intermon Oxfam Trailwalker des de Quart fins a Palamós. Al km 12 ja van començar les molèsties que es van transformar en un fort dolor a mesura que passaven els kms. Aquí va ser quan em vaig adonar que el tema era més seriós i que si no posava remei es podia veure compromesa la meva participació a la Trailwalker que es celebrarà el 5-6 de maig.

Tot i ser conscient del que tenia, vaig cometre l'error de fer la Mitja de Terrassa una setmana després. Al km 16,5 km vaig començar a patir un fort dolor que per poc no em permet arribar a meta. 

A partir d'aquell moment vaig decidir parar del tot, anar al metge i començar a fer una rehabilitació amb fisio amb la que veig que no milloro. Sense fer cap activitat física noto molèsties a la zona quan faig determinades postures. I això vol dir que si em poso a córrer, tornaré a recaure.

Com que veig que amb el descans, gimnàstica i la fisio no milloraré suficientment. M'he posat en mans de l'equip ACTIVACION MUSCULAR que treballen amb unes tècniques innovadores de les quals he sentit parlar bastant. Semblen saber el que tenen entre mans i hauré de confiar plenament en ells. No tinc una altra elecció si vull començar i acabar la IO Trailwalker. Ja us explicaré que tal va tot.

2 comentaris:

blocdeneiger ha dit...

Ferra, amb força i voluntat, ho aconseguiràs. No en dubtis i ànims que això té remei segur.
una abraçada i espero retrobar-te a la iotw
david

FerRun ha dit...

Així ho espero.
Gràcies David pels ànims.
Una abraçada