dilluns, 30 de setembre del 2024

VOLTA A SARDENYA. ETAPA 15: PORTO TORRES - BARCELONA - SABADELL

TORNADA A CASA

Dijous, 21 de juny de 2024

Distància:  35 km 
Temps: 2h 10'
Velocitat mitjana: 16,2 km/h
Desnivell:  334 m D+ / 70 m D-


Després d’embarcar al ferry de Grimaldi a Porto Torres a les 04:30 de la matinada, m'instal·lo a un sofà d’uns dels salons del vaixell ficat dins del sac prim d’estiu perquè l’aire condicionat és nota molt i fa fred. 

Imatge d'arxiu del web de Grimaldi Lines

Dormo fins les 12 del migdia pràcticament d'una tirada. Em deperto amb gana i menjo el que vaig comprar a un súper la tarda anterior i després d’un café a la barra, pujo a coberta i m’estiro a una de les gandules per gaudir del magnífic dia que fa. 


I així passo gairebé tota la tarda fins poc abans d’arribar a Barcelona. Curiosament, hi arribem abans de l’hora prevista, al contrari del que em va passar en el viatge d'anada. 


Inicialment, pensant que arribaria amb retard i se'm tiraria la nit a sobre, pensava pujar a Plaça Catalunya i agafar els FGC per tornar a Sabadell, però calculo que tinc llum solar suficient per arribar a casa pedalant que és el que més em motiva i així tancar el cercle arribant a casa de la mateixa manera que ho vaig fer a l’inici del viatge, a més fa una tarda magnífica i em ve de gust pedalar.


I sense pensar-m’ho dos cops, surto el primer del ferry i, a tot gas, pedalo en direcció a casa travessant Barcelona fins al Besós des d’on remonto el riu fins Ripollet i des d'allà, per asfalt, fins a Sabadell. I com vaig fer a la Volta a la Península del passat any, travesso pel centre de la meva ciutat en direcció a casa.


Al final, hi arribo just quan els darrers moments de llum del dia s’esvaeixen per l’horitzó. A casa m’espera un petit comité de benvinguda: la Tensi i la meva filla Marta. El Pol ha calculat malament el temps que jo trigaria en arribar i ho fa una estona més tard… hehehe. 


Un cop dutxat, tots junts marxem vam a sopar "Als 80" per celebrar la meva tornada a casa després de quinze dies de ruta més un de descans a Bari Sardo.

Resum final de la Volta a Sardenya:

- 16 dies (14 a Sardenya)
- Dies de descans: 1 dia (Bari Sardo)
- Distància total: 1.126 km
- Temps en bici: 71h 03´
- Desnivell positiu 10.406 m
- Velocitat mitjana: 15,8 km/h
- Mitjana km Sardenya: 81 km/dia
- Top 3 de ciutats més maques: Alguer, Bosa i Cagliari.
- Pernoctacions: 8 càmpings, 2 acampades lliures, 2 vivacs i 1 Warmshower.
- Avaries: 1 lleu (Bari Sardo)
- Despeses totals: 513€ (32€/dia, viatges inclosos).

I això és tot. Ara a descansar i aviat a pensar en el proper viatge que si tot surt com tinc previst serà al Marroc durant el mes de març, tot i que no descarto fer alguna sortideta d'uns quants dies aprofitant alguna finestra de bons temps a la tardor.