dissabte, 6 de gener del 2024

ETAPA 49: PALS - ARENYS DE MAR

QUI VA DIR QUE L'ETAPA D'AVUI SERIA FÀCIL?

Dimarts, 20 de juny de 2023

Distància: 91 km 
Temps: 5h 48'
Velocitat mitjana:  15,7 km/h
Desnivell:  1.000 m D+ / 1.020 m D-


Avui em llevo una mica més tard del normal. Són les 7:45 del matí i el dia està rúfol. Darrerament, són així la majoria dels matins i no m'agrada. Soc més de sol.

Esmorzo i començo a recollir el campament. És la mateixa rutina de cada dia, però prenc consciència que serà el penúltim cop que ho faré. Demà arribaré a casa i en tinc ganes, tot i que l'experiència que estic vivint la podria allargar moltes setmanes o molts mesos més... Tinc ganes de veure a la meva família, sí, però també de poder continuar viatjant. No estic cansat. Pedalar cada dia s'ha convertit en una rutina que porto molt bé. De tota manera, ara que ja estic a la fase final del repte, a les portes de casa i, sobretot, en territori conegut, per dir-ho d'alguna manera, tinc ganes també de què arribi demà.

Amb aquests pensaments, enllesteixo la feina i tinc la bicicleta carregada. Ja puc marxar. Avui arribaré gairebé segur a Arenys de Mar, on tinc localitzat un càmping on passaré la meva darrera nit. Són les 8:53 i començo a pedalar. Surto del càmping i agafo la C-31 en direcció a Palafrugell.

Llest per sortir de Mas Patotxas

En 15' hi soc i continuo cap a Palamós primer i seguidament cap a Sant Antoni de Calonge a on arribo després de tres quarts d'hora de ruta fàcil.


I així vaig fent fins a Sant Feliu de Guíxols. Fins aquí tot el recorregut és molt còmode, però sembla que ara la cosa s'ha de complicar una mica. I ja d'entrada, quan surto de Sant Feliu tinc una pèrdua d'un quart d'hora perquè en lloc d'agafar la carretera de Tossa, estic anant en direcció a Santa Cristina d'Aro, cap a l'interior de la província. Rectifico i després de mirar i remirar el navegador, trobo la carretera bona, la coneguda carretera de la Costa Brava.

La ruta a partir d'aquí es complica força amb pujades i baixades sense parar. Un perfil amb forma de dents de serra que amb la calor, que comença a fer acte de presència, comença a minvar les meves forces. La part positiva és que la ruta és espectacular amb unes vistes de la costa que pagaven molt la pena.

Costa Brava

De Sant Feliu a Tossa de Mar són en total uns 20 quilòmetres, però trigo gairebé una hora i tres quarts.

Finalment, tinc Tossa de Mar a tir. Una llarga baixada de 2 quilòmetres  en porten a l'entrada del poble. I com avui no és dia per fer turisme, ja que tota aquesta zona, com és obvi, em resulta molt coneguda. Avui el meu objectiu és arribar a Arenys i apropar-me a casa. De fet, si vulgues, fins i tot, podria arribar a casa, però el pla és fer-ho demà i no vull anticipar-me.

Tossa de Mar
 
Quan arribo a Tossa porto gairebé 50 quilòmetres i estic força cansat. I el fet de passar al costat d'un supermercat Esclat, m'anima a aturar-me i entrar amb l'objectiu de prendre alguna cosa fresca i fer un mos per carregar energia. I a sobre, de propina, refrescar-me una mica amb l'aire condicionat. La veritat és que estic una mica tocat, però els 20 minuts de descans i la Coca-Cola fresca em torna a activar.

El següent punt de pas és Lloret de Mar. El trajecte fins allà és fàcil d'explicar: 4 quilòmetres de pujada dura i 6 més de baixada. Un cop a Lloret, finiquito les pujades. A partir d'aquí, la ruta torna a ser més planera.

Després de 5 hores després d'haver sortit del càmping, arribo a Blanes. Són les dues del migdia i decideixo que és hora de fer una altra aturada per dinar.  Aquesta vegada a un Aldi. Menú? El de sempre al migdia: una amanida Cèsar, birra, un plàtan i un gelat. I en comptes de cafè, una coca-cola ben freda un parell de quilòmetres més endavant en passar per Malgrat de Mar. En concret, al bar Juanlu. La xafogor m'està matant i necessito beure més del normal.

Des de Malgrat, el que em resta d'etapa és de pa sucat amb oli. Són al voltant de 18 quilòmetres força planers per l'N-II, passant per Santa Cristina, Pineda, Calella, Sant Pol de Mar i Canet de Mar. I abans d’arribar al càmping, que es troba abans d'entrar a Arenys, m'aturo a un supermercat Dia, que he buscat per Google, per fer la darrera compra de la volta a la Península per sopar i esmorzar demà.

Finalment, arribo al càmping "El Carlitos" a les 17:00. I un cop instal·lat, piscina per a mi sol amb migdiada al solet. I per acabar la tarda, visita al bar del càmping per prendrem la darrera cervesa amb una bossa de xips, i comprar una altra per acompanyar el meu darrer sopar de la ruta. 

Instal·lat al càmping "El Carlitos"

Demà etapa 50 i última, i a dinar a casa on seran tots esperant-me. Ja tinc ganes de veure a la Tensi, el Pol i la Marta. Els he trobat molt a faltar, però m’ho he passat pipa (i també he patit molt, eh).

Vídeo resum de l'etapa de l'app Relive: