dilluns, 8 de gener del 2024

ETAPA 50 I DARRERA: ARENYS DE MAR - SABADELL

PASSEIG PER ACABAR I, FINALMENT,... A CASA!!!

Dimecres, 21 de juny de 2023

Distància: 77 km 
Temps: 4h 18'
Velocitat mitjana:  17,9 km/h
Desnivell:  510 m D+ / 280 m D-


Darrer dia del repte esportiu i dia molt especial per tornar a casa amb els meus. Em desperto abans de les 6 per la impaciència de marxar i perquè al Maresme ha estat bufant força el vent durant tota la nit.

Per variar, segueixo el mateix ritual de cada matí. Primer esmorzar i vestir-me, després buidar la tenda i omplir les alforges, desmuntar la tenda i, abans de marxar, visita al senyor Roca.

Preparat per començar la darrera etapa

Avui a les 8:30, un pèl abans de l’habitual perquè he d’arribar a dinar a casa, però no abans de les 14 hores per donar temps als meus fills a arribar a casa i poder fer-me una bona rebuda.

La darrera etapa és una ruta fàcil, rodadora, agradable i molt coneguda per mi de les sortides de cap de setmana. Ja en tinc moltes ganes de començar!

Després de deixar el càmping, agafo la N-II en direcció a Arenys de Mar. Tot aquest tram és força conegut perquè forma part de les meves rutes de cap de setmana. Passo per Caldes d'Estrac, Sant Vicenç de Montalt, Sant Andreu de Llavaneres, Mataró... Els quilòmetres avancen ràpid i en un tres i no res, estic arribant a Badalona. El temps ha millorat i Badalona em rep amb un día assolellat.


Com vaig molt bé de temps, decideixo fer un bon esmorzar (el segon del dia) a la platja de Badalona, en concret a la terrassa de l'Origen Beach: entrepà de "bacon" i cervesa (7,50 €). I després fotos de rigor amb el mico de l’Anís del Mono.

Amb el símbol de l'Anís del Mono a Badalona

Avui he de fer 77 quilòmetres justos per arribar als 5.000 quilòmetres totals. Els que em coneixeu ja sabeu que jo amb els números soc una mica TOC i, per aquest motiu, he dissenyat una ruta turística per Barcelona que tingués sobre els 77 quilòmetres que necessito.

Arribo a Barcelona i em surt posar-me a cantar el "Barcelona" de la Montserrat Caballé i el Freddie Mercury. Bé, de fet no canto de viva veu. Ho faig només cap endins...he, he,he.


Això ja és un passeig. Una mena de regal final després de tants dies pedalant per la costa peninsular. Tinc ganes de passar per alguns dels llocs més emblemàtics de la ciutat. Bé, podia passar també pel passeig de Gràcia o la Sagrada Família, però tampoc em complico gaire la vida: zona olímpica, Colom, Rambles, plaça Sant Jaume, Catedral, plaça de Catalunya... i ja enfilo a la cerca de l'avinguda Meridiana.

La sortida de Barcelona per Ciutat Meridiana és molt lletja per les rampes i la calor que fa. De fet, per Sant Andreu m'aturo a un "paqui" per comprar una Coca-Cola ben fresca i omplir el bidó a una font que trobo al carrer.

Després de Barcelona, passo per Montcada, Cerdanyola, Barberà, Badia i, finalment, Sabadell que he volgut travessar pel centre (com ha de ser en un dia tan especial).


Ara sí que estic content. Passar tan carregat pel centre de la meva ciutat se'm fa una mica estrany i, és més, desitjo no trobar-me a cap persona coneguda.

I després de travessar tota la ciutat de punta a punta, arribo a l'extrem nord de Sabadell, on es troba casa meva, a les 14:10, tal com he quedat amb la Tensi… i oh, sorpresa, a banda de la meva família directa i parelles hi ha molta més gent: germana, cunyats, nebots, veïns i amics!! Gran sorpresa i després tots a dinar a casa. Gràcies família per preparar-me aquesta rebuda!! 



Repte aconseguit. Acabo de completar la volta a la Península Ibèrica en bicicleta per la costa i els Pirineus. En total han estat 5.000 quilòmetres clavats i gairebé 50.000 metres de desnivell positiu. I tot això, en 50 etapes i només un dia de "descans" a Oporto.  

Moltes gràcies a tots els seguidors que dia a dia heu compartit aquest viatge esportiu i personal amb mi. Molts m’heu enviat missatges d’ànim durant les etapes o reaccions a les històries d'Instagran de cada dia, i d’altres simplement hi éreu i amb la vostra presència virtual m’heu acompanyat en aquestes 50 etapes.

I el que tinc molt clar és que això no es quedarà aquí i que a partir d'ara incorporaré aquests viatges en bicicleta de forma habitual. Però ara toca descansar, passar l'hivern i quan arribi la primavera buscaré nous viatges a fer. Això enganxa molt!

I al final de tot, una migdiada de campionat! Crec que la tenia ben merescuda.

Vídeo resum de la darrera etapa de l'app Relive: