dilluns, 20 de novembre del 2023

ETAPA 26: OPORTO - PÓVOA DO VARZIM

ETAPA DE TRÀMIT PER SORTIR D'OPORTO

Diumenge, 28 de maig de 2023

Distància: 33 kms
Temps: 1h 38' 
Velocitat mitjana: 19,8 km/h
Desnivell:  270 m D+ / 350 m D-

Avui és diumenge i porto des de divendres tarda a Oporto. Ahir va venir la meva dona i una part de la meva colla d'amics corredors de Sabadell. Ahir al matí, abans de les 12:00 vaig abandonar l'habitació de l'hotel on havia passat la nit amb un preu especial com a pelegrí donat que l'alberg que estava al costat de l'hotel estava tancat des de l'epidemia del COVID. Abans de deixar l'habitació, vaig surtir a comprar alguna cosa per esmorzar a un Minipreco que hi havia a aprop de l'hotel i després em vaig apropar a un basar xinès per comprar uns auriculars bluetooth perquè m'havia quedat sense ells en els darrers dies. Un el vaig perdre a la platja de Sanlucar de Barrameda i l'altre fa uns dies a un dels càmpings on vaig acampar. 

De tornada a l'habitació, vaig carregar el material a les alforges i les vaig baixar a recepció on estava la meva bici guardada a una habitació. Amb la bicicleta carregada vaig fer el camí invers de divendres amb l'objectiu d'anar al hostel on els meus amics havien fet la reserva per passar el cap de setmana el grup de sis. El hostel es troba a un dels carrers més centrics d'Oporto i quan hi vaig arribar em van deixar guardar les alforges en un racó i em van dir que la bici la podia deixar de forma gratuïta a un pàrquing SABA que hi ha a 50 metres del hostel.

La resta del matí el vaig passar fent turisme mentre m'anava apropant-me a l'estació on arribava el tren procedent de l'aeroport. Finalment, a l'hora prevista va apareixer per l'andana tot el grup i, entre ells la Tensi.


Tota la resta del dia d'ahir i tot el matí d'avui diumenge l'hem passat fent turisme per la ciutat, així que el dia de descans (dissabte) podem dir que va ser un "descans actiu" més esgotador que una etapa normal d'aquesta volta...hahaha.

Breu resum fotogràfic del cap de setmana:



I avui, després de fer un "Free Tour" per la ciutat, hem dinat a un restaurant de "pedigré" d'Oporto i hem tastat, com no podia ser d'una altra manera, un típic bacalhao portugués al forn. Després de dinar, arriba l'hora del comiat. L'avió surt al voltant de les 18:00 de la tarda i el grup ha de marxar cap a l'aeroport. Però abans d'agafar el tren de l'aeroport, m'acompanyen primer al hostel a buscar l'equipatge i després la bicicleta al pàrquing perquè aprofitaré avui diumenge per fer una etapa curta amb l'objectiu de sortir d'Oporto i evitar fer-ho demà dilluns amb tot el trànsit que segurament hi haurà per la ciutat i les seves rodalies. El meu destí dominical és Póvoa do Varzim a on espero arribar a mitja tarda. Allà m'allotjaré a l'alberg de pelegrins que serà el primer de la ruta.

Comiat després d'un cap de setmana fantàstic


La sortida d'Oporto a les 15:30 de la tarda és relativament fàcil perquè pràcticament no hi ha ningú pels carrers, fora del centre de la ciutat. Així que ràpidament em trobo pedalant. Com la tarda amenaça pluja i és fresqueta surto ja amb l'impermeable posat per si de cas el necessito. I si no, em protegirà de la fresqueta.

La ruta és força urbana perquè l'àrea metropolitana d'Oporto és força gran i les poblacions es succeeixen sense solució de continuïtat. El recorregut d'aquesta etapa és molt favorable perquè, tot i tener força pujades i baixades, el desnivell final és negatiu, per la qual cosa baixo més que pujo. I en poc més d'una hora i mitja em planto a Póvoa do Varzim i a l'alberg de pelegrins Sao Joao.

Església de Póvoa do Varzim

A la porta de l'alberg de pelegrins

L'alberg és força ple de pelegrins d'arreu d'Europa i m'assignen la darrera habitació que tenen amb dues lliteres. I novament tinc sort! Sóc el darrer pelegrí del dia i, per tant, tota l'habitació és per a mi sol. 

Després de dutxar-me, tot i ser diumenge, trobo un Pingo Doce a tres cantonades de l'alberg. Per la qual cosa, aprofito per anar a comprar el sopar i l'esmorzar de demà. I com tinc a l'alberg una cuina en condicions, aprofito per comprar mitja dotzena d'ous per bullir-los i tenir uns quants preparats de cara a l'etapa de demà. 

Bastant d'hora em tanco a l'habitació perquè en els albergs de pelegrins la gent se'n va a dormir molt d'hora perquè a l'endema matinen molt. De tota manera, com tinc la habitació tancada no crec que em molestin demà quan els primers comencin a marxar de l'alberg. I així, d'aquesta manera, tanco la que ha de ser la meva darrera a nit a Portugal perquè demà, si tot va bé, creuaré de nou la frontera a Caminha.