dijous, 8 d’agost del 2024

VOLTA A SARDENYA. ETAPA 8: VILLASIMIUS - CAGLIARI

TURISME PER CAGLIARI I VIVAC A LA PLATJA

Divendres, 14 de juny de 2024

Distància: 67 km 
Temps: 3h 42'
Velocitat mitjana:  15,4 km/h
Desnivell:  650 m D+ / 610 m D-


Donat que fins al 17 o 18 de juny no puc arribar a Oristano on tinc un Warmshowe (WS) lligat, decideixo dividir en dos l’etapa prevista de 115 km i aixi poder visitar amb temps, Cagliari, la capital de Sardenya. A més, durant la setmana que porto he vist que planificar etapes de més de 100 quilòmetres no és una bona idea per les temperatures que estan fent.

Mentre estic desmontant el campament, tinc una conversa amb el veí de parcela, un italià de Sardenya de la zona de Cagliari, que a la pregunta de llocs per dormir fent vivac a la platja a prop de la capital, m'explica que ho podré fer a la platja abans d'arribar a la capital (a la platja de Poetto) on puc trobar llocs per dormir de forma segura.

Darrers preparatius abans de marxar de Villasimius

Un cop tinc tot enllestit, surto de Villasimius a l'hora habitual i sense presses sabent que la ruta d'avui serà relativament curta i fàcil. El dia és radiant i convida a pedalar.  A més, tota la ruta d'avui serà molt panoràmica amb vistes sempre al mar.


La primera part de l’etapa amb força pujades és espectacular resseguint la línia de la costa amb unes vistes top que fan que pagui la pena fer algunes de les llargues pujades que tinc durant els primers quilòmetres.

Vistes durant els primers quilòmetres de l'etapa

Un cop superada aquesta primera part de la ruta i ja a prop de Cagliari, el camí és molt fàcil per un llarg passeig marítim de molts quilòmetres que em permet investigar en quin punt de la platja passaré la nit. La veritat és que trobo molts llocs possibles al llarg de tot el passeig. Bàsicament, busco una certa privacitat protecció i, especialment, aigua potable, però al final, també trobo un lloc amb dutxes de platja que és ideal. Un cop escollit el lloc on faré vivac (Quarto Sant'Elena a 3 km de Cagliari), marxo cap a la capital amb l’objectiu de fer turisme i comprar menjar.

Primer de tot, visito la part nova de la ciutat que es troba a nivell del mar on aprofito per comprar a un súper el dinar, sopar i esmorzar de l’endemà. Posteriorment, busco un lloc a prop del súper amb ombra, perquè fa calor, per dinar tranquil·lament assegut a un banc de pedra.

I ja després, pujo cap a la part vella dalt d’un turó per recórrer el casc antic. La ciutat vella m’agrada molt. Té molt d’encant amb els seus palaus, esglésies i carrerons de forts pendents.

Algunes vistes de Cagliari

Cagliari, anomenada també Casteddu en sard que significa "castell", i Càller en català, és la ciutat més gran de Sardenya amb uns 160.000 habitants i arriba fins als 450.000 comptant tota la seva àrea metropolitana.  

Va ser la capital del Regne de Sardenya des de 1324 fins 1720.​ Avui Cagliari és el centre cultural, polític i artístic de l'illa, i paga la pena ser visitada en el cas d'anar a Sardenya.

Més vistes del casc antic de Cagliari

Després de dedicar unes hores a visitar el casc antic de la ciutat, sobre les 16 hores
 decideixo marxar al punt on passaré la nit per agafar lloc i gaudir d’una llarga tarda de “panxing” a la platja! 

Lloc triat per passar la nit a la platja

Definitivament, el lloc triat és ideal: aïllat i lluny de qualsevol nucli habitat, aigua potable, dutxes i un gran bloc de formigó molt útil. Serà el meu primer vivac a la platja!

La tarda la passo alternant visites a l'aigua i prenent el agradable sol de la tarda. Mica en mica, els pocs banyistes que es troben allà van abandonant la platja i cap a les 8 del vespre ja estic gairebé sol, excepte uns pocs pescadors de tarda diseminats per la platja que m'acompanyen.

Sopo aprofitant la llum solar i quan el sol ja desapareix per l'horitzó, decideixo desplegar la lona que em servirà per aillar-me de la sorra.


Just quan comença a fer-se fosc comença a bufar l'aire de forma important i la temperatura comença a baixar de forma important, fins al punt que tinc fred. Em poso les malles, uns mitjons, el tallavents i em tapo el cap amb un buff. Només d'aquesta manera aconsegueixo estar bé dins el sac.