dilluns, 7 de març del 2011

PROPER REPTE: MARATÓ DE MUNTANYA ZEGAMA-AIZKORRI
29 de maig de 2011


Ja tinc un nou repte a l'horitzó. La impressionant Marató de Zegama-Aizkorri que es celebrarà el proper 29 de maig.

Després de córrer la Marató de New York en unes condicions no gaire bones, no em veia en condicions físiques i mentals per preparar la Marató de Barcelona que s'ha disputat avui i en la qual he pogut col.laborar en l'avituallament de la Catedral.

Durant aquests mesos no he preparat res en especial però no he deixat d'entrenar i competir en algunes curses amb unes marques discretes:

  • Cursa de Muntanya del Farell: 1h05'53"
  • Cursa del Ripoll (10 km): 42'10"
  • Mitja Marató de Terrassa: 1h29'14"
  • Cursa de Sant Antoni (10 km): 41'12"
  • Mitja Marató de Gavà: 1h29'18"
Un cop acabada la cursa de Gavà, la meva intenció era començar a preparar la temporada de muntanya que tenia com a objectiu principal la Cursa de Cavalls del Vent (87 kms) al mes d'octubre però, ves per on, m'ha sorgit l'oportunitat de participar en una de les millors maratons de muntanya del món (això diuen els entesos). Vaig fer la preinscripció sense gaire fe perquè, donada la gran quantitats de sol.licituds que hi havia, veia molt difícil que em toqués un dorsal en el sorteig. Però deu ser que aquest any que dedicaré a la muntanya havia de ser el meu any.


Tinc uns tres mesos per endavant per preparar-la a consciència si el meu genoll m'ho permet perquè fa uns dies m'ha diagnosticat un edema ossi al genoll fruit del cops i el fregament que pateix aquest genoll per tenir només mig menisc (operat fa molts anys). Les molèsties de moment les puc suportar i a més estic en tractament amb àcid hialurònic (tres punxades al genoll) per aportar un punt de lubrificació al meu malmès genoll. A més de fer molts quilòmetres per muntanya hauré de visitar el gimnàs sovint per enfortir els meus quàdriceps i la resta de musculatura.


De tota manera,  per poc que pugui, estaré a la línia de sortida de Zegama el 29 de maig. Espero poder gaudir-la en tota la seva magnitud (inclòs el patiments que em suposarà).