diumenge, 27 de març del 2011

CURSA NOCTURNA DELS MUSSOLS
Dissabte, 26 de març de 2011

A les 19:30, poc després de que els darrers raigos de sol deixexin pas a la negra nit, es va donar el tret de sortida a la 3ª edició d'aquesta singular cursa de 12 kms que transcorre pels camins i corriols de la Serra de Galliners.
 
Moments previs a la sortida

Ens trobem a la sortida una bona colla d'amics i coneguts la qual cosa fa encara més divertida aquesta cursa. Em poso a la part de davant per tal d'agafar una bona posició de sortida i evitar complicacions quan el camí s'estrenyi.

La sortida és molt ràpida i en sentit descendent durant els primers 400 metres. Tampoc vull cremar-me i ràpidament començo a regurlar el ritme per sensacions. Després del primer km, comencen els corriols i la pujada. A partir d'aquest moment tot el temps és un continu puja-baixa força dur incrementant-se la dificultat per la poca visibilitat malgrat els frontals.

La sortida va ser molt ràpida

Passo per l'avituallament en el cami de dalt de la carena un parell de cops on es troba la Tensi i els meus cunyats repartint aigua. En el primer pas no em veuen ni jo tinc esmà per cridar-los però a la segona passada, just abans d'iniciar la baixada final si que em veuen i m'encoratgen.

M'ho he estic passant pipa. La cursa és exigent però com que la llum és justeta no podem córrer més depressa i això fa que disfrutem més d'ella. El punt més dur, el famós "Mortirolo", el faig la meitat corrent i la segona part caminant. Alguns corredors m'avancen en la pujada però arriben a dalt fosos i jo aprofito per tornar-los a avançar. De fet, quan les pendents són fortes no guanyes gairebé res si puges corrent. Caminant s'avança força i arribes sencer a dalt.

Un cop coronat el "Mortirolo" ja sabia que tot el que quedava era fàcil. Una mica de pujadeta i després tot baixada fins a Sant Quirze, així que vaig decidir incrementar una mica el ritme i recuperar posicions malgrat el perill evident pel terreny tant malmés en la baixada.


L'arribada molt maca i amb molta animació. Sprint final de 200-300 metres per acabar en 57'17" pel meu rellotge, i 57'47" segons l'organització (cronometratege manual), classificat el 51è de la general i el 10è de veterans.

Valoració general: molt bona cursa, ben organitzada, molt "ambientillu" muntanyero i molt bon circuit. L'any que ve torno.